MENU

Pavla Hrubešová

Demisólistka Baletu

Narodila se v Brně, kde také absolvovala Taneční konzervatoř. Svou taneční kariéru zahájila v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě a poté nastoupila do Národního divadla v Brně. Od sezony 2002–2003 se stala členkou Baletu Národního divadla v Praze a od roku 2004 byla jmenována demisólistkou.
Její něžný, mladistvý a přitažlivý dívčí zjev jí dal příležitost tančit role jako je Kitri v Donu Quijotovi, Myrtha a Svatební pár v Giselle, Pas de quatre, Tarantella a Pas de trois v Labutím jezeře, Clemance v Raymondě, Olga v Oněginovi v choreografii Johna Cranka, Přítelkyně Julie v Romeovi a Julii a Číňanka v baletu Louskáček – Vánoční příběh Youriho Vamose, Pas de six ve III. jednání z baletu Napoli nebo ve II. jednání La Sylphide.
V rolích moderního repertoáru tančila v choreografii Bonjour Brel Eddy Toussainta nebo v Tanečníkovi na provaze choreografa Phillippe Tallarda. V Národním divadle zaujala v sólových rolích v choreografiích Petra Zusky Ways 03, Mezi horami, Requiem, Ibbur aneb Pražské mystérium, BREL – VYSOTSKIJ – KRYL / Sólo pro tři, D.M.J. 1953–1977, Jiřího Kyliána Stamping Ground, Návrat do neznámé země, Petite mort, Sinfonietta, Stijna Celise Black and Blues, Conny Janssen Álbum Familiar, Itzika Galiliho Through Nana´s Eyes nebo v dětském baletu Zlatovláska choreografa Jana Kodeta. Doslova zazářila v hlavní roli Lucrezie v baletu Libora Vaculíka Lucrezia Borgia.
Na celostátní soutěžní přehlídce baletních umělců v Brně v roce 2000 získala čestné uznání.

Repertoár