Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).

Miguelangelo Cavalcanti

Sólista Opery

Biografie

Rakousko-brazilský barytonista Miguelangelo Cavalcanti je sólistou Opery Národního divadla. V roce 2000 debutoval na scéně Státní opery jako Hrabě Luna ve Verdiho Trubadúrovi.

Zpěv studoval v Recife, Karlsruhe, na Bachově akademii ve Stuttgartu, na Královské hudební akademii v Londýně a v Paříži. Ve studiích pokračoval u A. C. Mediny, E. Saque a G. Hornika. Jeho pěvecké začátky jsou spojeny s Teatro Nacional de Sâo Carlos v Lisabonu. V letech 1995–2001 byl sólistou Opery v Grazu. Byl stálým hostem v Théâtre Royal de la Monnaie v Bruselu, účinkoval v Teatro Filarmonico ve Veroně i v operních domech v Lipsku, Hamburku, Kolíně nad Rýnem a Basileji. V letech 2004 až 2011 byl sólistou Státní opery Praha. Od roku 2011 je sólistou Opery Národního divadla a Státní opery. Ve Státní opeře ztvárnil řadu klíčových rolí barytonového repertoáru, např. Escamilla (Bizet: Carmen), Verdiho Rigoletta, Nabucca, Germonta (Traviata), Hraběte Lunu (Trubadúr), Rodriga (Don Carlo) a Amonasra (Aida), Donizettiho Enrica (Lucie z Lammermooru), Pucciniho Scarpiu (Tosca), Wolframa (Wagner: Tannhäuser) nebo Jochanaana (R. Strauss: Salome). Dále zde vystoupil např. jako Guglielmo (Mozart: Cosi fan tutte),  Lescaut (Puccini: Manon Lescaut), Monforte (Verdi: Sicilské nešpory), Schaunard (Leoncavallo: Bohéma), Marcello (Puccini: Bohéma) nebo Presto (Poulenc: Prsy Tirésiovy).

Kromě operního repertoáru se věnuje koncertní tvorbě a věrný zůstává i brazilské hudbě (Heitor Villa-Lobos, Carlos Gomes, César Guerra-Peixe, Alberto Nepomuceno). Hostoval na festivalech v Bregenzu a Salcburku, na Beethovenově festivalu v Bonnu, festivalu v rakouském Attersee a Festivalu Bély Bartóka v Maďarsku nebo na Carinthischer Sommer. Od roku 2015 vede mistrovské kurzy na konzervatořích a univerzitách v Brazílii.