MENU

Michaela Wenzelová

Sólistka Baletu

Narodila se v Praze, kde od šesti let navštěvovala baletní přípravku Národního divadla. V letech 1991–1999 studovala Taneční konzervatoř hlavního města Prahy pod vedením prof. Anety Voleské, Zdeňky Nemcové, Pavla Ždichynce a Jaroslava Slavického. Během studií na konzervatoři tančila Kláru v Louskáčkovi, Lisettu v Marné opatrnosti, Modrou schovanku v Plese kadetů, Auroru v Šípkové Růžence a sóla v choreografiích Jiřího Kyliána Nuages nebo George Balanchina Serenáda.


V roce 1999 nastoupila do souboru Baletu Národního divadla, kde byla v roce 2003 jmenována demisólistkou a v roce 2012 sólistkou. Během svého působení ztvárnila role, jako je Myrtha v Giselle, Sfinga v Tetleyho choreografii The Sfinx, sólo v Balanchinově Who cares?, Lisetta v Marné opatrnosti, Clemance v Raymondě, Pas de trois v Labutím jezeře, Francouzská loutka v Louskáčkovi, Kurtizána ve Zkrocení zlé ženy, Víla Vánoc v baletu Louskáček - Vánoční příběh, První Sylfida v La Sylphide , Pas de six ve III. jednání baletu Napoli, Macecha v Popelce nebo Carabosse v Šípkové Růžence. Diváci ji dále mohli vidět v představeních Oněgin, Romeo a Julie, Zlatovláska nebo Baletománie.  V moderním repertoáru tančí v choreografiích Petra Zusky Mezi horami, IBBUR aneb Pražské mystérium, D.M.J. 1953–1977, BREL – VYSOTSKIJ – KRYL / Sólo pro tři, Svěcení jara, 1. symfonie D-dur, Jiřího Kyliána Petite Mort, Sinfonietta, Itzika Galiliho Through Nana´s Eyes neboJerome Robbinse Fance Free.


V roce 1998 získala na Celostátní baletní soutěži v Brně 2. cenu a rovněž na mezinárodní soutěži Prix Carpeaux ve Valenciennes. Čtyřikrát po sobě absolvovala stáž v Kolíně nad Rýnem.


 

Repertoár