MENU

Lubor Kvaček

sólista baletu Národního divadla

Narodil se v Brně, kde v roce 1990 absolvoval Taneční konzervatoř. V letech 1990–1993 byl sólistou Slovenského národního divadla v Bratislavě, kde mimo jiné tančil Šaška v Labutím jezeře, Alana v Marné opatrnosti, Ptáka Ohniváka a také řadu rolí v baletech Libora Vaculíka. V letech 1993–1994 byl členem Armádního uměleckého souboru, v letech 1994–1996 sólistou Národního divadla v Brně. V té době obdržel nominaci na Cenu Thálie za roli Peruánce v baletu Gaité Parisienne v choreografii Zdeňka Prokeše. 1996–1997 působil jako sólista Národního divadla v Praze, kde tančil například Šaška v Labutím jezeře a v Popelce, Baghíru v Mauglím a sólo v Kyliánově Polní mši. V letech 1997–2001 byl členem Pražského komorního baletu. Diváci ho mohli vidět v choreografiích Jiřího Kyliána Šest tanců, Večerní písně a Stoolgame, dále ve Stmíváníčku, Moři plném slz, Chlapci a smrti a Slovanských tancích choreografa Libora Vaculíka nebo v baletu Dívka a smrt Roberta Northa. Setkal se zde také se současným šéfem baletu ND Petrem Zuskou při práci na choreografiích Šibeničky, Sonáta a Mariin sen. Za roli Rabína ve Šmokově baletu Golem získal Cenu Thálie 2001. Od sezony 2002–2003 se opět vrátil do souboru baletu Národního divadla jako sólista. K jeho výrazným rolím patří Grémio v Crankově Zkrocení Zlé ženy, Giovanni Sforzza v tanečním dramatu Lucrezia Borgia, Hilarion v Hampsonově Giselle, Ruský tanec v baletu Louskáček – Vánoční příběh a Benvolio v Romeovi a Julii choreografa Youriho Vàmose nebo Květinový král ve Zlatovlásce Jana Kodeta. Z moderního repertoáru vzbudily největší pozornost jeho výkony v choreografiích Jiřího Kyliána Sinfonietta, Stamping Ground, Jana Kodeta Duel, Petra Zusky Mezi horami, Ways 03, Mariin sen, Ibbur aneb Pražské mystérium, Requiem a BREL – VYSOTSKIJ – KRYL / Sólo pro tři, Shawna Hounsela Imprint, Conny Janssen Álbum Familiar a Itzika Galiliho Through Nana’s Eyes.

Repertoár