MENU

Lavinia Bertotti

Od roku 1983 se věnuje renesanční a barokní hudbě. Studovala nejprve v Bologni a v Miláně, na Scuola Civica u Cristiny Miatello, poté absolvovala mistrovské kurzy u Anatolije Gousseva. V letech 1986 až 1991 současně na Sommer Akademie für Alte Musik v Innsbrucku navštěvovala kurzy barokního zpěvu, které vedla Jessicah Cash, u níž pak také pokračovala v soukromém studiu v Londýně. Na téže akademii navštěvovala kurzy pěvecké stylizace u Nigela Northa. V letech 1990-94 se zúčastnila interpretačních seminářů Roberta Giniho při Scuola Civica di Musica v Miláně, které jí umožnily zdokonalit estetické a vokální kvality vlastního repertoáru, který sahá od Monteverdiho po kantáty 18. století. Tuto školu absolvovala v roce 1994. V roce 1992 se stala finalistkou soutěže mladých operních pěvců As.Li.Co za dokonalou interpretaci Monteverdiho díla.
Spolupracuje s různými soubory specializovanými na středověký, renesanční a barokní repertoár (mimo jiné Mala Punica vedený Pedrem Memelsdorfem, Ensemble Concerto Roberta Giniho, Conserto Vago Massima Lonardiho, Ensemble Aurora Enrica Gattiho, Le Parlément de Musique M. Gestera, CIMA Riccarda Martininiho, Ensemble 415 Chiary Banchini, A sei voci Bernarda Fabre–Garruse). Pod vedením Roberta Giniho spolupracovala na představení Il Combattimento (Souboj), které pro bruselský Kunsten Festival des Arts vytvořila Společnost Raffaella Sanzia, a provedla jej poté v různých evropských divadlech. S touto společností spolupracovala rovněž v září roku 2004 na epizodě M.#10 Endogonidické tragédie v Marseille.
Vystupovala na četných italských i mezinárodních festivalech staré hudby, má na svém kontě řadu nahrávek. Pedagogicky je činná v Pavii a v Římě. Roku 2002 byla pozvána na konzervatoř v holandském Tilburgu, aby uspořádala mistrovské kurzy vokální hudby zaměřené na první desetiletí 17. století v Itálii. Od roku 2003 vyučuje zpěv období renesance a baroka na Mezinárodním kurzu staré hudby v Urbinu.Aktualizace: duben 2007

Repertoár