MENU

Klára Langová

Vystudovala Fakultu architektury ČVUT (absolvovala v roce 1990), následně scénografii na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU (1994) a konečně sochařství na AVU (1999).
Jako architektka působila v ateliéru 3A architects (zaměření na organickou a ekologickou architekturu). Zabývá se volnou malbou, má za sebou i realizace z oblasti sochařství. Velkou část její tvorby zaujímá scénografie, případně kostýmní návrhy pro film, televizi a divadlo.
Je jistě na místě připomenout více její dosavadní činnost pro divadla, které se věnuje od roku 1992 a má na svém kontě práci asi pro šedesát inscenací. V 90. letech spolupracovala úzce s ústeckým Činoherním studiem – byla zde autorkou kostýmních návrhů pro Romea a Julii (1994) a scénografkou Hráčů (1995), Císařova mima (1995), Ženitby (1997) aj., v pražském Činoherním klubu je jako výtvarnice podepsána pod inscenacemi Zabijáka Joa (1996) a Zkrocení zlé ženy (1997), navrhovala kostýmy také pro Komedii masopustu ve Slováckém divadle v Uherském Hradišti (1997), pro Lup v Dejvickém divadle (2000) aj. V poslední době spolupracuje v divadle často s režisérem Janem Kačerem: např.: Racek (2001), Bouře (2002) a Konec dobrý, všechno dobré (2003) v Divadle F. X. Šaldy v Liberci, opera Rigoletto před otáčivým hledištěm v Českém Krumlově (2002), Ifigenie v Aulidě v olomouckém Moravském divadle (2003), Sen noci svatojánské v mladoboleslavském Městském divadle (2008) aj.
Z její spolupráce s televizí připomínáme kostýmy pro televizní film Škodná (rež. Petr Kotek) a pro nový seriál Expozitura (rež. Petr Kotek a Ivan Pokorný).

Repertoár