Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).

Johana Kudláčková

Biografie

Narozena v Praze. 1968 - ukončila studia dějin a teorie divadla na Filozofické fakultě UK v Praze 1968-71 - prošla postupně několika oblastními divadly (Liberec, Hradec Králové, Karlovy Vary) 1971-90 - Divadlo J. K. Tyla v Plzni; spolupráce s režisérem Oto Ševčíkem (vrcholem Tolstého Příběh koně a vlastní dramatizace Anny Kareninové), s režisérkou Lídou Engelovou iniciovala vznik studiového Divadla v Klubu (Daňkova Bitva na Moravském poli), s režisérem Janem Burianem se pokoušela o syntézu experimentálních divadelních postupů s tradicí repertoárového divadla (např. Bulgakov: Adam a Eva) 1984-86 - zároveň Činoherní studio v Ústí nad Labem; počátek spolupráce s režisérem Rajmontem (např. Büchner: Dantonova smrt, Bulgakov: Zojčin byt) a s Miroslavem Krobotem (Barker: Pazour) 1990-2002 - Národní divadlo; podílela se zde dramaturgicky na řadě inscenací a na zrodu původních her a adaptací (např. Sáňky se zvonci, Oblak a valčík, Dorotea, Rok na vsi, Běsi, Faust, Othello, Šťastné dny, Cesta dlouhým dnem do noci, Antonius a Kleopatra, Noc potom, Éra Kubánkova), s režisérem Rajmontem připravila Dostojevského Můru, společně s hostujícím Martinem Porubjakem dramaturgovala Shakespearovu komedii Mnoho povyku pro nic, s Janem Hančilem McPhersonovu hru Na cestě duchů (The Weir), Hofmannsthalův Kristinčin návrat a Shakespearovu Komedii omylů.