MENU

Gun-Brit Barkmin

Host Opery

Rodačka z německého Rostocku studovala zpěv nejprve na tamní konzervatoři u Siegfrieda Eisenbacha, poté v Drážďanech na Hochschule für Musik Carl Maria von Weber u Prof. Heidi Petzold. Ve studjích pokračovala mistrovskými kurzy u Hartmuta Haenchena, Carla Bergonziho a Elisabethy Schwarzkopf. Debutovala v roce 1997 na koncertu v drážďanské Semperoper v Mahlerově 4. symfonii pod taktovkou J. P. Weigeleho za doprovodu Staatskapelle Dresden.
Na operním jevišti poprvé vystoupila jako Donna Anna v Donu Giovannim v St. Pöltenu. O rok později vystoupila v této roli ve Stadttheater Görlitz, a také jako Hraběnka v Mozartově Figarově svatbě na Schlossfestspiele ve Wernigerode. Od sezony 1998/1999 byla angažována ve Stadttheater Freiberg, kde k jejím rolím patřila Marie (Lortzing: Hans Sachs), Antonia (Offenbach: Hoffmannovy povídky), Alice (Fall: Die Dollarprinzessin), Maria (Nessler: Der Trompeter von Säkkingen), Carlotta (Millöcker: Gasparone), Pamina (Mozart: Kouzelná flétna) a Giunone v Cavalliho opeře La Calisto. Podílela se také na koncertních provedeních Griegova Peera Gynta a Gershwinova Porgy and Bess.
V roce 2000 debutovala v Komische Oper Berlin jako Mimi v Pucciniho Bohémě v inscenaci Harryho Kupfera a v témže roce se stala členkou souboru. V režii H. Kupfera vytvořila také další role: 5. služka ve Straussově Elektře, Amelia v Reimannově Domě Bernardy Alby (také na Festivalu de Perelada ve Španělsku). Za roli Vychovatelky v Brittenově The Turn of the Screw získala ocenění Daphne-Preis, udělované Berlínskou divadelní obcí. Dalšími rolemi v Komische Oper byly Sylva Varescu v Kálmánově Čardášové princezně, Ghita v Zemlinského opeře Der Zwerg a Alice Ford ve Verdiho Falstaffovi (obě v inscenaci Andrease Homokiho), Janáčkova Jenůfa v Její pastorkyni (inscenace Willyho Deckera), Marie v Bergově Vojckovi v inscenaci Richarda Jonese a Rosalinda ve Straussově operetě Netopýr. Zároveň hostovala v Mecklenburgisches Staatstheater ve Schwerinu, kde ztvárnila Janáčkovu titulní postavu v Kátě Kabanové a ve Welsh National Opera opět jako Marie v Jonesově režii Vojcka, s dirigentem Vladimírem Jurowskim. V Opéra de Lyon zpívala part Anny ve vysoce hodnocené inscenaci Françoise Girarda Weillovy opery Sedm smrtelných hříchů, se kterou se zúčastnila také Edinburgh International Festival. Vychovatelku (The Turn of the Screw) ztvárnila také v inscenaci Lucy Ronconiho a dirigenta Bruna Bartolettiho v Teatro Regio di Parma, Mimi v Seattle Opera House a Káťu Kabanovou v Staatstheater Braunschweig.
Jako koncertní pěvkyně vystoupila se Šostakovičovými Sedmi romancemi na Alexandra Bloka s SWR Kammerorchester ve Freiburgu a Baden-Badenu. Toto dílo představila také s Zürcher Klaviertrio na R(h)ein-Vokal-Festival a nahrála pro firmu Claves. V Berliner Philharmonie přednesla Schönbergovy Gurrelieder v klavírní verzi a s Nagoya Philharmonic Orchestra v Nagoyi v orchestrální verzi. V Semperoper v Drážďanech účinkovala jako Rezia v koncertním provedení Weberova Oberona. Na repertoáru má také Brahmsovo Německé requiem a Beethovenovu 9. symfonii.
Nastudování postavy Emílie Marty v Janáčkově Věci Makropulos debutovala pěvkyně v České republice. V březnu 2012 se představila v roli Alžběty I. v české premiéře opery Benjamina Brittena Gloriana.


Foto: K und K Wien


Aktualizace: září 2012

Gun-Brit Barkmin vystupuje v představeních

SEZONA 2013/2014

Repertoár