MENU

Christopher Ward

Host Opery

Anglický dirigent Christopher Ward patří k nové generaci dirigentů, která se velmi zajímá o současnou hudbu a zároveň hledá nový, osobitý přístup ke klasickému repertoáru. Absolvoval univerzitu v Oxfordu a Guildhall School of Music and Drama v Londýně. Nejprve působil jako dirigent a korepetitor v Glasgowě ve Skotské opeře a na Skotské královské konzervatoři a v Mezinárodním operním studiu v Curychu, v roce 2005 přijal místo dirigenta ve Státním divadle v Kasselu. Významným mezníkem v jeho kariéře bylo místo asistenta sira Simona Rattla při nastudování Wagnerova Zlata Rýna s Berlínskými filharmoniky na festivale v Aix-en-Provence a poté v Berlíně a na Velikonočním festivale v Salcburku. V roce 2009 se stal asistentem Kenta Nagana v Bavorské státní opeře v Mnichově, kde dirigoval nové inscenace oper Rossiniho, Haydna, Janáčka, ale i světové premiéry Eötvösa (Die Tragödie des Teufels), Ronchettiho (Narrenschiffe) či Miroslava Srnky (Make No Noice, 2011). Od sezony 2014/2015 je šéfdirigentem Sárského státního divadla v Saarbrückenu. Hostoval na mnoha operních scénách (Hamburská státní opera, Deutsche Oper am Rhein, Komická opera v Berlíně, operní domy v Salcburku, Mainzu, Darmstadtu ad.), spolupracoval s orchestry jako Neue Philharmonie München, Neue Lausitzer Philharmonie, Philharmonie des Staatstheaters Cottbus a Philharmonische Orchester Altenburg-Gera. V listopadu 2013 nastudoval ve světové premiéře operu Dorian Gray Ľubice Čekovské v rámci Mezinárodního festivalu soudobé hudby World New Music Days v bratislavském Slovenském národním divadle a představení dirigoval rovněž v rámci Pražského jara 2015. Závazky v sezoně 2016/17 zahrnují v Saarbrückenu nové produkce Weberova Čarostřelce a Verdiho Simona Boccanegry, balety Pulcinella Igora Stravinského a Die Folterungen der Beatrice Cenci Geralda Humela a obnovené premiéry Verdiho Falstaffa a Rossiniho Lazebníka sevillského.
Sezona 2016/2017

Více o umělci

Repertoár