MENU

Boris Martinovich

Americký barytonista debutoval v Avery Fischer Hall v newyorském Lincolnově Centru v Reficeho Cecilii s Renatou Scotto ještě jako student newyorské hudební školy Julliard School of Music. Na mezinárodní scénu pronikl v roce 1977, kdy byl jako regionální finalista Metropolitní opery angažován pro americkou inscenaci Čajkovského Pikové dámy na festivalu Spoleto vedle Magdy Olivero a pro novou inscenaci Menottiho Konzula. Krátce poté debutoval v Carnegie Hall a brzy se objevil na předních operních scénách ve Spojených státech – například v San Francisku, Cincinatti Opera, New York City Opera a Baltimore Opera. V roce 1981 debutoval v Evropě a brzy se objevil v nejprestižnějších italských divadlech v Parmě, Pesaru, Terstu, Římě, Neapoli. Vystupoval na nejprestižnějších světových operních scénách - Teatro alla Scala v Miláně, Teatro Carlo Felice v Janově, Teatro Massimo v Palermu, Wiener Staatsoper, Opernhaus Zurich, Deutsche Oper Berlin, Deutsche Oper am Rhein Düsseldorf, Opéra National de Paris (Bastille), L´Opéra v Paříži, Opéra de Nantes, Opernhaus Zurich, Teatro Colon v Buenos Aires, De Vlaamse Opera v Antverpách a Gentu, New Israeli Opera v Tel Avivu. Koncertně zpíval Verdiho Requiem v Lisabonu a na turné po Japonsku, Mozartovo Requiem v Lille, Maddalenu od Prokofjeva v Paříži a ve vídeňské Musikverein Rossiniho Messa di Gloria. Jeho repertoár zahrnuje většinu rolí jeho barytonového oboru, namátkou jmenujme Hraběte Almavivu ve Figarově svatbě, Escamilla v Carmen, Sharplesse v Madama Butterfly, dále opery Atilla, Alceste, Les Contes d'Hoffmann, Romeo a Julie, Adelia, Lucia di Lammermoor, Turandot, Evžen Oněgin a mnohé další. Boris Martinovič spolupracoval s řadou předních světových umělců, např. Samuelem Rameyem a Shirley Verrett, dirigenty Claudiem Abbadem a Maestrem Casadesusem, Montserrat Caballe, Placidem Domingem a mnoha dalšími. Natočil velký počet nahrávek a jeho CD pro Sony Classical label Kníže Igor získala ocenění Grand Prix Academie Charles Cros v kategorii Opera. V poslední době natočil Il Guarany pro Sony Classical s Placidem Domingem pod taktovkou Johna Neschinga a pořídil nahrávku kantáty Clovis at Clotilde s Montserrat Caballe a rovněž CD Les Huguentos, obě pro Erato. Jeho nejnovější CD nahrávka Dona Giovanniho získala ocenění Prix Gabriel Dussurgt-Orphee. V roce 1997 absolvoval galakoncert s Placidem Domingem a Svetlou Vassilevou v chorvatském Splitu pro více než 50 000 lidí, kde působil jako účinkující a umělecký vedoucí. V poslední době zpíval Carmen s Agnes Baltza v Mannheimu a s tímto představením bude debutovat v Bayerische Staatsoper v Mnichově a následně vystoupí jako Escamillo v Sao Paolu v Brazílii. Jeho budoucí vystoupení zahrnují světová koncertní turné s Goranem Filipecem a novou inscenaci Dona Giovanniho pod vedením Piera Luigi Pizziho v Seville, Benátkách, Chorvatsku a Portugalsku. V opeře Národního divadla hostuje poprvé.

Repertoár