MENU

Annette Dasch

Foto: Daniel Pasche/Sony BMG
Host opery Národního divadla.
Díky svým mimořádně úspěšným debutům na předních evropských operních scénách se zapsala do paměti publika jako jeden z největších talentů současné mladé pěvecké generace. Od roku 1996 studovala zpěv u Josefa Loibla na mnichovské Hochschule für Musik a navštěvovala mistrovské kurzy Jana Philipa Schulzeho, Wolframa Riegera a Helmuta Deutsche. Svou mezinárodní uměleckou dráhu zahájila v roce 2000, kdy se stala vítězkou prestižních pěveckých soutěží v Barceloně a Ženevě. Následovala hostování v Bayerische Staatsoper v Mnichově, Deutsche Oper v Berlíně, Sächsische Staatsoper v Drážďanech, Théâtre des Champs Elysées Paris, Théâtre Royal de la Monnaie Brussels, v Novém národním divadle Tokio, Vlaamse Opera Antwerpen, Grand Théâtre de Luxembourg, Oper Bonn, Opéra National de Montpellier a na festivalu Innsbrucker Festwochen.
Mezi její klíčové role zde patřily především mozartovské hrdinky Fiordiligi (Così fan tutte), Donna Elvira (Don Giovanni), Pamina (Kouzelná flétna), Hraběnka (Figarova svatba) a Aminta (Il re pastore). V roli Donny Elviry také debutovala na scéně milánské La scaly. Po boku Rolanda Villazóna debutovala v Opéra National de Paris jako Antonia v Offenbachových Hoffmannových povídkách. Spolu s Berliner Philharmoniker pod taktovkou Simona Rattla vystoupila jako Freia ve Zlatě Rýna na festivalu Salzburger Osterfestspiele. Na Brémském hudebním festivalu a na Beethovenově festivalu v Bonnu zpívala Amintu, na hudebním festivalu Maggio Musicale Fiorentino vystoupila pod vedením Seiji Ozawy ve scénickém provedení Mendelssohnova Eliáše. K jejím dosud největším úspěchům se bezesporu řadí titulní role Haydnovy Armidy na Salzburger Festspiele v roce 2007, kterou ztvárnila pod taktovkou Ivora Boltona a v režii Christopha Loye. K jejím nejvýznamnějším rolím v poslední době patřila Děvečka v nové inscenaci Humperdinckových Královských dětí v Bayerische Staatsoper v Mnichově, Cinna v opeře Lucio Silla na festivalu Wiener Festwochen v nastudování Nikolause Harnoncourta a Pamina v nové inscenaci Kouzelné flétny v Sächsische Staatsoper Drážďany. Její repertoár rozšířila také četná koncertní provedení oper, např. Schumannových Scén z Fausta pod vedením Nikolause Harnoncourta na festivalu Styriarte Graz a opery Jenovéfa téhož autora v Hessisches Staatstheater Wiesbaden pod vedením Marca Piolleta.
Její koncertní činnost zahrnuje vystoupení na festivalech Schubertiade Schwarzenberg, Folle Journée de Nantes, v Théâtre de la Ville Paris, v Berliner Philharmonie, Philharmonie Köln, v hamburské Musikhalle, lipském Gewandhausu, ve Wiener Musikverein, Stefaniensaal Graz, Grosses Festspielhaus Salzburg, Palais des Beaux Arts Brussels nebo v Barceloně, Parmě a Florencii. Spolupracovala s mnoha předními dirigenty, jako jsou kromě již jmenovaných například Marek Janowski, René Jacobs, Fabio Luisi, Marcello Viotti, Tomáš Netopil, Alessandro de Marchi, Enrique Mazzola, Attilio Cremonesi, Frans Brüggen, Hugh Wolff, Thomas Hengelbrock, Peter Schreier, Arnold Östman a Marcus Creed.
Aktualizace: leden 2008

Repertoár