Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).

Alexandrina Pendatchanska

Biografie

Alexandrina Pendatchanska se narodila v Sofii a vystudovala Národní hudební akademii v oboru klavír a zpěv. Stala se vítězkou soutěže Antonína Dvořáka, druhého ročníku Mezinárodní pěvecké soutěže v Bilbau a dále pěvecké soutěže „Unisa Singing Competition“ v jihoafrické Pretorii. Svůj debut na operním pódiu uskutečnila v Bilbau jako Lucia v Lucia di Lammermoor, a v této roli se poté mnohokrát představila ve Velké Británii, Rusku, Irsku, USA, Itálii, Španělsku, Turecku a v dalších zemích. V sezoně 1992/3 zaznamenala obrovský úspěch v Turíně jako Esclarmonde v Massenetovi a jako Ofélie v Hamletovi od Ambroise Thomase v Montecarlu (společně s Thomasem Hampsonem). Dále také vystupovala v představení Lucia di Lammermoor v Terstu a Turíně. Následně účinkovala v představeních Torvaldo e Dorliska ve Vídni, La traviata (Violetta) ve Frankfurtu, La fille du régiment v Montecarlu, La traviata v Terstu a Don Giovanni (Donna Anna) v Lausanne. Dále vystupovala ve Dvořákově Te Deum na festivalu ve Wexfordu v roce 1996. V roce 1997 byla protagonistkou La parisina v Luganu, poté účinkovala v opeře Roberto Devereux (Elisabetta) v Turíně, L’elisir d’amore (Adina) v tel-avivské New Israeli Opera, následovala role v Ravelově L’enfant et les sortiléges v Teatro Comunale ve Florencii, v Donu Giovannim (Donna Elvira) ve Washington Opera a v představení Roberto Devereux (Elisabetta) v Teatro di San Carlo v Neapoli. V sezoně 1998/9 vystoupila na společném koncertu se Solisti Veneti v Bregenzu, v Rossiniho Stabat Mater s Izraelskou filharmonií s Danielem Orenem, v Donu Giovannim (Donna Anna) v São Carlos Theatre v Lisabonu a v Houston Grand Opera a v opeře Le Comte Ory v turínském Teatro Regio di Torino. Sezóna 1999/2000 zastihla Alexandrinu Pendatchanskou na Rossiniho operním festivalu v představeních Adina o il Califfo di Bagdad (Adina), Le roi David v Turíně a Le nozze di Figaro v Teatro Verdi di Trieste. Alexandrina Pendatchanska v nedávné době také ztělesnila titulní roli v Ermione a roli Vitellie v La clemenza di Tito v Santa Fe Opera, v aktovce Suor Angelica v Teatro del Giglio di Lucca, v roli Adalgisy v představení Norma v Teatro dell’Opera di Roma, Violetty (La traviata) a Donny Anny (Don Giovanni) v Michigan Opera Theatre v Detroitu a v představeních I due Foscari a Luisa Miller Lucrezie Contarini v Teatro di San Carlo v Naples. Před nedávnou dobou zavítala opět do New Yorku jako Donna Anna v Donu Giovannim (New York City Opera), dále debutovala v představení La straniera (role Alaide) v Teatro Massimo Bellini di Catania a podílela se na koncertech Mozartových a Rossiniho árií konaných v moskevské Ruské národní opeře pod taktovkou Vladimira Spivakova. Mezi prestižní pak patří její nedávný debut v Opera Seria v Théâtre des Champs Elysées de Paris. Alexandrina Pendatchanska má na svém kontě dvě nahrávky, a to Glinkův Život za cara pod taktovkou Emila Čakarova a Rachmaninových Zvonů s Philadelphia Orchestra pod taktovkou Charlese Dutoita pro společnosti Sony a Decca. Dále natočila recitál operních árií pro nahrávací společnost Capriccio.