MENU

Alessandro De Marchi

Alessandro De Marchi je v současné době jedním z nejvyhledávanějších dirigentů barokní a klasické opery. V sezónách 04/05 a 05/06 nastudoval v Hamburgische Staatsoper Dona Giovanniho, Corunovaci Poppey, Lazebníka sevillského, Julia Caesara a Směšného prince Jodeleta Rheinharda Keisera, v drážďanské Semperoper Hasseho Cleofida, na Händelově festivalu v Halle Hercula, v Essenu Orlanda, v Thèâtre de la Monnaie Così fan tutte, Händelovu Alcinu v Opéra de Lyon a novou inscenaci Mozartovy opery La clemenza di Tito v pražském Národním divadle.
Alessandro De Marchi vystudoval hru na varhany a skladbu na konzervatoři Santa Cecilia v Římě a hru na cemballo, komorní hudbu a barokní styl na Schola Cantorum v Basileji. Stal se profesorem hry na varhany a zpěvu gregoriánského chorálu na konzervatoři Domenica Cimarosi a aktivně spolupracoval s několika orchestry jako klavírista, cemballista a dirigent.
Ve studiu pokračoval u J. B. Christensena a současně začal spolupracovat se souborem Il Teatro Armonico, se kterým absolvoval několik turné po Evropě, točil nahrávky a nahrával pro rozhlas nikdy nepublikované skladby italských barokních autorů (Harmonia Mundi France, Accord, Symphonia, WDR, Radio France, Radio Classique, atd.).
Zásadní zkušeností pro něj byla jeho spolupráce s René Jacobsem na Cestiho Orontee, kde působil jako cemballista a hudební asistent. Ta jej přivedla k vystoupení ve všech hlavních evropských divadlech. Dirigent Daniel Barenboim jej přizval jako svého asistenta do berlínské Staatsoper a jako cemballista a asistent začal pravidelně spolupracovat na festivalu v Salcburku (Monteverdi - Orfeo, dir. R. Jacobs; Mozart - Don Giovanni, dir. D. Barenboim, D. Runnicles; Bach - Matoušovy pašije, dir. C. Abbado).
Jako cemballista a hudební asistent působil v berlínské Staatsoper unter den Linden a odehrál se zde i jeho dirigentský debut s operou D. Cimarosi Tajné manželství. Současně zde dirigoval Graunovu Cleopatru a Caesara, Bachovo Umění fugy, Haydnův Opuštěný ostrov a Rossiniho Lazebníka sevillského.
Z dalších jeho produkcí jsou to např. Jommeliho Utrpení Pána Našeho Ježíše Krista (Palermo), Provenzaleho opera Pomstěná Stellidaura (Liège a Brusel), Pergolesiho Stabat Mater (Innsbruck), Mozartova Figarova svatba, Rossiniho Popelka, Donizettiho Don Pasquale a Mozartův Král pastýř (Brusel), Cavalliho Lásky Apolla a Dafne (Fano), Haydnův Orfeus a Euridika (Enschede), Purcellův Dido a Aeneas (Florencie), Monteverdiho Návrat Odysseův a Keiserův Zuřivý Masaniello (Stuttgart).
Alessandro De Marchi je častým hostem Rossiniho festivalu v Bad Wilbadu a Händelova festivalu v Halle.
Exkluzivně nahrává se svým orchestrem Academia Montis Regalis pro Opus 111.
Aktualizace: 2006

Repertoár