MENU

Balet Stavovské divadlo

Carmina Burana

Carl Orff

Bohemia Balet

Informace

Klavírní koncert

Hudba: Johann Sebastian Bach
Asistent choreografie: Sylva Nečasová
Kostýmy: Renáta Nováková
Výběr hudby: Columbia Symphony Orchestra

Oslabené zesílení

Choreografie: Šimon Kubáň
Hudba: Gabriel Saloman, Philip Glass
Kostýmy: Oldřich Anton Vojta
Asistent choreografie: Jaroslava Janečková

Hommage a la vie

Autor textu: Richard McDonald
Hudba: Ludovico Einaudi

Carmina burana

Hudba: Carl Orff
Choreografie, režie a scéna: Ivanka Kubicová
Kostýmy: Roman Šolc
Asistent choreografie: Libuše Ovsová, Magdalena Kaprasová

Večer zahájí optimistický a životem bující Bachův Klavírní koncert mladé francouzské choreografky Bérangère Andreo.

Vystřídá jej chmurný sonet Shakespeara, v choreografickém ztvárnění Šimona Kubáně pod názvem Oslabené zesílení. Mladý muž se potýká s hnilobou světa a všudypřítomná smrt by pro něj byla řešením, jenže by tu pak musel zanechat i svou lásku, ke které je vázán.

Hommage a la vie, kde se autorka (opět Bérangère Andreo) dívá mnohem pozitivněji na tento svět, ukazuje propojení a pochopení mezigeneračního provázání.

Scénické uvedení Carmina Burana v podání Bohemia Baletu zachovává základní myšlenku Orffova díla, není avantgardním experimentem. Taneční pohyb vychází z kořenů lidového tance a přirozeného pohybu, jehož charakter a podoba je tvarována fascinujícími rytmickými strukturami Orffovy hudby. Celé dílo uvádí postava Smrtky, jež za sebou vede procesí smrtelníků. Týž obraz se opakuje v závěru díla, kdy se znovu vrací úvodní píseň. Mezi těmito dvěma procesími se odehraje celá mozaika obrazů a nálad, v nichž se objevují různé postavy – žebraví mniši, pijáci v taverně, karbaníci, trhovci, ženy, báby, dívky a chlapci a ovšem Smrtka, do jejíž náruče, od momentu našeho zrození, pomalu spějeme…

Večer tak nabídne zajímavé srovnání tvorby choreografky Bérangère Andreo, ale hlavním motem je život, život a smrt.

Data představení

Toto představení momentálně nehrajeme.

Účinkují