MENU

Viktor Konvalinka

Sólista Baletu

Narodil se v Praze. V roce 2004 absolvoval Taneční konzervatoř hl. města Prahy u prof. Jaroslava Slavického, Miroslava Hajna, Pavla Ždichynce a Jana Kodeta. Školu reprezentoval na mnoha představeních doma i v zahraničí – Augsburg, Bratislava, Freiburg, Bytom, Magdeburg, Valenciennes, Vídeň, Paříž, Sankt Pölten, Doněck. Zde mimo jiné tančil Basila v Donu Quijotovi, Otroka v Korzárovi (Pas de deux), Hvízdavého Jacka v baletu Šťastná sedma v choreografii Davida Stránského a Tomáše Rychetského nebo sóla v choreografiích Jana Kodeta Frida, Tale 11 a Soumrak nevinnosti. Pro absolventské koncerty vytvořil krátké choreografie Je nám to fu(c)k a Plácáto.
Od sezony 2004–2005 nastoupil do angažmá v Národním divadle jako člen baletního souboru. V roce 2005 byl jmenován demisólistou a o rok později sólistou. Mezi jeho klasické sólové role patří: Pas de trois, Maďarský tanec z Labutího jezera, Svatební pár v Giselle, Otrok v Pas de trois z baletu Korzár, Ďábel v baletu Louskáček – Vánoční příběh, Benvolio v Romeovi a Julii, Abdérachman v Raymondě nebo Jago v Othellovi. Mimo jiné tančí v baletech Oněgin a Zkrocení zlé ženy světoznámého choreografa Johna Cranka nebo ve III. jednání baletu Napoli dánského choreografa Augusta Bournonvilla.
V moderním repertoáru ho diváci mohli vidět v tanečním dramatu Libora Vaculíka Lucrezia Borgia, dále v choreografiích Jiřího Kyliána Petite mort, Sinfonietta, Petra Zusky Bolero, Mariin sen, Ibbur aneb Pražské mystérium, Requiem, BREL – VYSOTSKIJ – KRYL / Sólo pro tři, A Little Extreme, Lyrická, Svěcení jara, Matse Eka Carmen, Jana Kodeta Zlatovláska, Duel a Camoufl?AGE, Zuzany Šimákové 6/2 člověka, Emotion Collection nebo v rámci premiéry Causa Carmen také v choreografii Johana Grebena a Uriho Ivgiho Santa Says Cut It! (nominace na Cenu KB).
Vedle interpretační práce se také věnuje choreografii. V choreografických Miniaturách ve Stavovském divadle vytvořil choreografii s názvem To nepochopíš…, Tři pro sólo aneb Pražské mystérium, Ultimo a Jakstohoven. Absolvoval letní kurz na Taneční akademii v Drážďanech a ve Philadelphii, kde prohloubil své zkušenosti v klasické a moderní technice. Je držitelem řady ocenění z mezinárodních i domácích soutěží.
V roce 2003 obdržel 3. cenu na Prix Carpeux v kategorii Pré-Professionnel. S Monikou Hejdukovou se ve stejném roce zúčastnil také Grand Prix Eurovision, kde získali 2. cenu za interpretaci choreografie Jana Kodeta Twillight of Innocence v kategorii moderní tanec a na 1. mezinárodní baletní soutěži v Brně 2003 cenu Grand Prix. V roce 2004, na 4. Contest Vídeň vyhrál 1. cenu v oboru moderní tanec a s Pavlínou Velíškovou 1. cenu v kategorii Pas de deux na Prix Carpeaux 2004.
V rámci Soutěžní přehlídky současné taneční tvorby ČR 2011 získal s Tomášem Rychetským Cenu Za humor v choreografii za dílo Deka pod dekou (Bohemia Balet).

Další členové souboru Balet Národního divadla