MENU

Ivanna Illyenko

Sólistka Baletu

Narodila se v Kyjevě. Vystudovala Ruskou baletní akademii v Moskvě a poté byla v letech 1993–1996 v angažmá v Národní opeře v Kyjevě. Zde mimo jiné tančila Širín v Legendě o lásce, Effy v Sylfidě, Oxanu v baletu Noc před Vánocemi, hlavní roli v baletu Vladimír Křtitel, Pas de deux ze III. jednání Spící krasavice, Julii v baletu Romeo a Julie a Popelku ve stejnojmenném Prokofjevově baletu. Od sezony 1996–1999 působila jako první sólistka v Městském divadle v Ústí nad Labem, kde ztvárnila mnoho klasických i moderních rolí. Diváci ji mohli vidět jako Kláru v Louskáčkovi, Smrtku v Carmen choreografa Ondřeje Šotha, Giselle a Myrthu v baletu Giselle, jako Umírající labuť na hudbu skladatele C. Saint-Saënse a v hlavních rolích v baletech Paquita, Slavnost květin v Genzanu, Diamant choreografky Randi Patterson, Le Papillon, La Vivandere. V roce 1999 nastoupila angažmá do baletního souboru Stuttgart Ballett, kde se po ročním působení stala demisólistkou. Zde tančila Lisettu v Marné opatrnosti v choreografii F. Ashtona, Olympii v Neumierově Dámě s kaméliemi, Dryádu v Donu Quijotovi, Modrého ptáka ve Spící krasavici choreografky M. Haydé, Biancu ve Zkrocení zlé ženy, znovu Giselle v Adamově baletu Giselle, Pas de deux z baletu Korzár, hlavní roli v baletu Děsir, Olgu v slavném Crankově baletu Oněgin a sólovou roli ve 3. části baletu Inicials R.B.M.E.


Od sezony 2004–2005 nastoupila angažmá do Baletu Národního divadla, kde po dvou letech získala titul sólistka. Tančí Odettu / Odilii v Labutím jezeře, Taťánu v Oněginovi a Biancu ve Zkrocení zlé ženy v baletech J. Cranka, Zyulmu a Svatební tanec v Giselle Ch. Hampsona, Henriettu v Raymondě, Vílu Vánoc v baletu Louskáček – Vánoční příběh Y. Vàmose, Miriam v Ibbur aneb Pražské mystérium P. Zusky, Sylfidu a Effy v  La Sylphide A. Bournonvilla, Zlou sestru v Popelce Jeana-Christopha Maillota nebo Vílu lásky a Modrého ptáka v Šípkové Růžence Javiera Torrese. Dále tančí sólové role v choreografiích Petite Mort, Last Touch J. Kyliána, Requiem a BREL – VYSOCKIJ – KRYL / Sólo pro tři P. Zusky.


V komponovaném večeru s názvem Baletománie tančí v slavné choreografii M. Fokina Umírající labuť, Medoru v Pas de trois z baletu Korzár a v choreografii G. Balanchina Čajkovskij, Pas de deux.


V roce 1996 získala 3. místo na baletní soutěži Serge Lifara v Kyjevě a v roce 1995 první místo za nejlepší debut na filmovém festivalu Stožáry.


Hostuje v Slovenském národním divadle v Bratislavě jako Odetta / Odilie v Labutím jezeře a v Národním divadle Moravskoslezském v Ostravě jako Aurora ve Spící krasavici.


 

Další členové souboru Balet Národního divadla