Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).

Zemřela dlouholetá sólistka Opery Eva Děpoltová

17. 7. 2017

Národní divadlo s hlubokou lítostí oznamuje, že ve věku 71 let zemřela dlouholetá členka Opery Národního divadla. Poslední rozloučení s Evou Děpoltovou se uskuteční 24. 7. 2017 ve 14.00 hodin ve foyer Národního divadla.

Eva Děpoltová
(5.8.1945-16.7.2017)

Přední sólistka opery Národního divadla a Státní opery v Praze, Eva Děpoltová, absolvovala Akademii múzických umění v Praze u Zdeňka Otavy. Její vrcholnou kariéru výrazně ovlivnilo další studium u Eleny Obrazcové a Zdenky Zikové, posléze se zdokonalovala pod vedením dirigenta Bohumila Gregora.
Již za studií hostovala v jedné z nejnáročnějších rolí českého repertoáru (Milada ve Smetanově Daliboru) v Ústí nad Labem a absolvovala rolí Mařenky v pražském Národním divadle. Během prvních angažmá v Ostravě a v Bratislavě nastudovala nejnáročnější role světového repertoáru (Milada, Mařenka, Tosca, Aida, Káťa Kabanová, Rusalka, Julie, Abigail, Turandot, Lady Macbeth aj.), které jí velice záhy otevřely cestu i na zahraniční scény. Vynikající technika jí umožňovala zpívat současně Toscu i Traviatu, Miladu i Mařenku.
Po úspěšném hostování v roli Turandot, Rusalky a Lady Macbeth se její domovskou scénou stalo v roce 1979 Národní divadlo v Praze, kde svůj repertoár rozšířila o řadu dalších pozoruhodných kreací. Mezi hlavní nastudované role patří Verdiho Elizabeth (Don Carlos), Leonora (Síla osudu
a Trubadúr), Violetta (La traviata), Lady Macbeth (Macbeth), Pucciniho Tosca, Madame Butterfly, Sestra Angelica, Manon Lescaut, Beethovenova Leonora (Fidelio), Mozartova Donna Anna (Don Giovanni), Hraběnka (Figarova svatba), Fiordiligi (Così fan tutte), Smetanova Milada (Dalibor), Libuše i Krasava (Libuše), Mařenka (Prodaná nevěsta), Anežka (Dvě vdovy), Vendulka (Hubička), Dvořákova Rusalka, Armida, Julie (Jakobín) aj.
Ve Státní opeře Praha to je opět Turandot, Aida, Tosca, Desdemona (Otello), Abigail (Nabucco) aj.
Zahraničnímu opernímu publiku se s úspěchem představila na několika turné v Japonsku (Donna Anna a Hraběnka), v roli Donny Anny též na festivalu ve finské Savonlinně, v Athénách a v Soluni. Zpívala rovněž ve Frankfurtu (Mařenka), v Düsseldorfu (Violetta), v Budapešti (Manon Lescaut), v Moskvě, Cagliari a v Lucemburku (Milada), ve Wiesbadenu (Káťa Kabanová a Vendulka), ve Varšavě (Tosca), na festivalu Open Air
v Gars am Kamp (Abigail), v Paříži (Vendulka a Abigail), v Taipei (Desdemona), v Detmoldu, Istanbulu a Teheránu (Turandot), ve Freiburgu (Rusalka). Na Salcburském festivalu zpívala Dvořákovo Requiem, ve vídeňském Musikvereinu Janáčkovu Glagolskou mši, na festivalu de La Chaise-Dieu v Mahlerově 2. symfonii, ve Vídni v Martinů kantátě Gilgameš aj.
Jako častý host České filharmonie vystupovala jak v Praze, tak i při společných turné v Rakousku, Švýcarsku, Francii, Itálii a v Japonsku
s Dvořákovým Stabat Mater a Requiem, Janáčkovou Glagolskou mší, Beethovenovou Ódou na radost, Brittenovým Válečným Requiem, Honeggerovou Judith, Morawetzovým Z deníku Anny Frankové.
Spolupracovala s dirigenty světového jména Jiřím Bělohlávkem, Bohumilem Gregorem, Zdeňkem Košlerem, Jiřím Koutem, Ondrejem Lenárdem, Sirem Charlesem Mackerrasem, Václavem Neumannem, Liborem Peškem a dalšími, a s renomovanými tělesy, jakými jsou Česká filharmonie, Slovenská filharmonie, Vídeňští symfonikové, NHK Symphony Orchestra Tokyo, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Filharmonie Brno aj.
1. ledna 2000 zpívala titulní roli Smetanovy Libuše ve slavnostním představení k zahájení projektu „Praha – Evropské město kultury 2000“.
K 200. výročí premiéry Mozartova Donna Giovanniho v pražském Stavovském divadle zpívala Donnu Annu a ke 100. výročí otevření Národního divadla v Praze zpívala Krasavu v Libuši.
V přenosech operních představení pro Českou televizi účinkovala jako Milada, Libuše, Krasava a Donna Anna, z množství nahrávek pro Český rozhlas stojí na předních místech Lady Macbeth, Leonora (Trubadúr), Mélisanda a live přenos Verdiho Requiem.
Pro Supraphon zaznamenala hlavní sopránové úlohy v kompletech Dona Giovanniho, Dalibora, Hubičky, Libuše, Šelmy sedláka, Šárky, Evy, Lucerny, Řeckých pašijí a Her o Marii, odměněných prestižní cenou "Prix Caecilia" de l’Union de la Presse Musicale Belge. 

Čest její památce!

Sdílet na sociálních sítích