Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).

Zemřel Milan Bürger

26. 1. 2016

V padesáti dvou letech zemřela jedna z nejvýraznějších osobností české operní a koncertní scény, basista Milan Bürger.

Milan Bürger10. 6. 1963 – 19. 1. 2016


Milan Bürger měl charismatický nepřehlédnutelný zjev a imponující bas s nádhernou sametovou barvou. Ještě před absolutoriem Pražské konzervatoře byl angažován jako sólista opery Divadla F. X. Šaldy v Liberci, odtud odešel do opery Divadla J. K. Tyla v Plzni, kde zpíval největší role basového oboru, Gounodova Mefista, Verdiho Filipa II. a Sparafucila, ďábelskou čtyřroli v Hoffmannových povídkách, Smetanova Kecala v Prodané nevěstě a Raracha v Čertově stěně, Dvořákova Hraběte Viléma v Jakobínovi a jednu ze svých nejlepších rolí, Vodníka v Rusalce a mnoho dalších. V roce 1995 ho přivedla do Státní opery Praha tehdejší ředitelka Eva Randová. Devatenáct let zpíval ve své milované Státní opeře, vytvořil zde další krásné role, Sarastra (Kouzelná flétna), knížete Gremina (Eugen Oněgin), Timura (Turandot), Krále (Aida) a Kostelníka (Tosca). Byl neobyčejně muzikální, to ho přivedlo i na koncertní pódia, k účinkování v kantátách a oratoriích i k sólovým písňovým recitálům. Nahrával na CD i pro Čs. rozhlas a televizi, opakovaně hostoval na mezinárodních festivalech Pražské jaro, Moravský podzim v Brně, Bratislavské hudební slavnosti ad., účinkoval na koncertech a v operních představeních v Japonsku, Německu, Belgii, Rakousku, Itálii, Francii, Švýcarsku, Izraeli a Dánsku. Říkal, že zpěv není povolání, ale poslání. Pro něj ale byl tou poslední nití, která ho spojovala s životem.

Čest jeho památce.

Sdílet na sociálních sítích