Vážený uživateli, je nám líto, ale Váš prohlížeč nepodporuje plné zobrazení webu. Doporučujeme Vám přejít na jeho aktuálnější verzi (MS Edge) nebo na některý z nejčastějších prohlížečů (Chrome, Firefox, Safari).

Recenze na Human Locomotion

19. 11. 2015

Laterna magika

Z ohlasů na naše vystoupení na festivalu Divadelní svět Brno si dovolujeme předložit recenzi magazínu Kult z pera kulturní redaktorky Kláry Tesařové. V Praze bude další možnost inscenaci zhlédnout 4. a 5. prosince.

Oslavují otce chronofotografie

Západní vítr k nám v rámci Divadelního světa Brno přivál část pražského Národního divadla. Na hudební scéně Městského divadla Brno ožil odkaz Eadwearda Muybridgeho, zakladatele vysokorychlostní fotografie. Co ožil – doslova vlétl jako tornádo mezi diváky a zanechal v nich hluboké emoční zážitky.

Pro jedince absolutně neznalého tématu může představovat Human Locomotion docela obtížně rozlousknutelný oříšek. Mluveného slova využívá režijní duo SKUTR jako šafránu. O to více prostoru dostává taneční a světelná složka. Tyto dvě nejdůležitější komponenty se vlastně až překvapivě sehraně doplňují: scény jako vytváření fotografického ateliéru nebo „zastiňovací“ Flořina garderoba působí magnetizujícím dojmem a nedovolují spustit oči z jeviště. Vyváženost pohledů na mužským a ženským rytmem rozpohybovaný svalový aparát podtrhuje tanec v párech, který ohromujeautomatickým spádem citů směrem k divákovi.

Představení není pro každého. Divák si musí zvyknout na netradiční výstavbu díla. Rovněž přítomnost angličtiny může někoho zaskočit. Ale pro připraveného a pokročilejšího divadelního konzumenta znamená Human Locomotion vytříbený kulturní zážitek, v němž se snoubí silný fotograficko-romantický příběh s vizuálně vymazleným pojetím á la Laterna magika.

Zveřejněno dne 30. 10. 2015 na http://www.kult.cz/divadlo-kino-hudba/divadla/detail/286108